۱۴۰۱/۰۴/۱۴ اخبار 221

بازدید ارزیاب یونسکو از ژئوپارک داوطلب ارس

پرفسور تران تان وان ارزیاب یونسکو در یک ماموریت سه روزه از ژئوپارک داوطلب ارس بازدید میدانی به عمل آورد.

پرفسور تران تان وان ارزیاب یونسکو در یک ماموریت سه روزه از ژئوپارک داوطلب ارس بازدید میدانی به عمل آورد.

پس از ارسال پرونده درخواست ژئوپارک ارس به یونسکو در سال 98 جهت عضویت در شبکه ژئوپارک های جهانی و دریافت تایید اولیه از طرف یونسکو، ژئوپارک ارس منتظر حضور ارزیابان یونسکو جهت بازدید میدانی و تایید نهایی این عضویت بود. وقفه بوجود آمده در ماموریت های یونسکو بخاطر پاندمیک کرونا موجب شد تا این ارزیابی تا خرداد امسال به تعویق بیفتد. نهایتا در خرداد امسال پروفسور وان ارزیاب یونسکو از کشور ویتنام در ژئوپارک ارس حضور یافت و در یک ماموریت سه روز از تمامی ژئوسایت ها و زیرساخت‌های ژئوپارک ارس و نیز از فعالیت های جامعه محلی مرتبط با ژئوپارک بازدید به عمل آورد.

پروفسور وان در ابتدای ماموریت خود با برخی مسئولان ارشد ژئوپارک ارس از جمله مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان و فرماندار شهرستان جلفا دیدار کردند. همچنین در یک جلسه فنی با حضور مدیر ژئوپارک ارس، کارشناسان و مشاور ژئوپارک ارس، پروفسور وان به پرسش و پاسخ و تبادل نظر با تیم اجرایی ژئوپارک ارس پرداختند.

در پایان ماموریت ایشان پروفسور وان از وضعیت ژئوپارک ارس ابراز رضایت نموده و با ارائه برخی توصیه ها ابراز امیدواری کردند که پس از ارسال گزارش مبسوط و مثبت ایشان به شورای عالی ژئوپارک های جهانی یونسکو، به زودی شاهد عضویت ژئوپارک ارس در شبکه ژئوپارک های جهانی یونسکو باشیم.